diagnostika motorů Kubota
Ercesa s.r.o.
diagnostika motorů Kubota
Naši technici s využitím svých bohatých odborných znalostí a praktických zkušeností zkontrolují Váš motor jak pomocí moderního diagnostického zařízení, tak klasickými metodami.
Diagnostika probíhá v servisním středisku ERCESA či přímo u zákazníka.
Základní diagnostika začíná komunikací se zákazníkem a vizuální kontrolou motoru (úniky kapalin, mechanické poškození, stav hadic a trubek, zanešení chladiče, …) a dále pokračuje kontrolou množství a kvality oleje a chladící kapaliny, schopností hladkého startu, kouřivosti a kontrolou nepatřičných zvuků při běhu motoru.
Následuje podrobná diagnostika, kde dochází k přeměření kompresních tlaků případně ke kontrole výkonu motoru při zátěži na motorové brzdě s možností řízení procesu brždění motoru a sběru naměřených hodnot pomocí počítače.
Po rozebrání technici kontrolují opotřebení a ovalitu válců (měření mikrometrem), vstřiky a čerpadla, zjišťují přítomnost možných prasklin hlavy válců a bloku motoru penetračním kapilárním testem (vzlínáním), funkčnost startéru, alternátoru a stopsolenoidu, stav mrazových zátek, ložisek, funkci vodního čerpadla a termostatu, ….
Pro kontrolu common-railových motorů používáme specialní diagnostický program DiagMaster, který umožňuje:
- čtení a mazání chybových kódů (DTC – Diagnostic Trouble Code)
- kontrolu všech snímaných hodnot motoru (např. otáčky, teplota chladící kapaliny, tlak railové lišty, teplota výfukových plynů, nastavení EGR ventilu a spoustu dalších).
- parametrizace řídící řídící jednotky ECU po výměně komponent motoru (vstřikovače, vysokotlaká palivová pumpa, DPF filtr,DOC katalyzátor).
- vynucení spuštění a kontrola průběhu parkovací regenarece filtru DPF.