VNA vozíky
Toyota Material Handling CZ s.r.o.
VNA VOZÍKY - MODERNÍ VNA VOZÍKY
Vítejte na webových stránkách Toyota Material Handling CZ s.r.o. (TMHCZ) - VNA vozíky.
Manipulace v úzkých uličkách a zvedání nákladů do výšek jsou vyšší laťka manipulace. Pro práci v těchto náročných aplikacích musí být obsluha VNA vozíku řádně vyškolena. Současně se operátoři pro VNA vozíky mohou spolehnout na řadu strojů a funkcí VNA, které jsou během náročné směny technologickou a bezpečnostní oporou manipulace. Toyota nabízí několik typů VNA: VNA vozíky s obsluhou dole a otočnou jednotkou vidlic - disponují nosností až 1,5 t a max. výškou zdvihu 11 m. Tyto vozíky do úzkých uliček (VNA) jsou vhodné pro rychlé a bezpečné selektivní doplňování zboží. Jsou konstruovány pro indukční nebo kolejnicové navádění. VNA vozíky VRE jsou ceněny pro ekonomickou manipulaci s celými paletami.
Další skupinou VNA vozíky se zdvihem obsluhy a kompaktním poloměrem otočení
Tyto VNA vozíky mají nosnost až 1,2 tuny, výšku zdvihu až 10,5 m. Jsou určeny pro aplikace, kde jsou nároky na rychlé a bezpečné doplňování zboží a vychystávání ve velmi úzkých uličkách. Opět je pojezd zajištěn indukčním nebo kolejnicovým naváděním. Tato řada VNA vozíků je vybavena systémem ochrany osob (PPS), který minimalizuje nehody v uličkách - PPS monitoruje jízdní dráhu vozíku v úzké uličce v celé její šířce na vzdálenost odpovídající cca 1,3 - 15násobku brzdné dráhy. Sledování zajišťují 2 laserové skennery instalované jak ve směru nákladu, tak ve směru řidiče. V případě narušení bezpečnostní zóny vozík automaticky zpomalí až do úplného zastavení.
Heavy-duty VNA vozíky se zdvihem obsluhy a kompaktním poloměrem otočení (VCE150A)
Tyto VNA vozíky dosahují nosnosti až 1,5 tuny a výšky zdvihu až 16,8 m. Patří do unikátní nabídky manipulační techniky Toyota. Ideální pro rychlé a bezpečnédoplňování zboží a vychystávání ve velmi úzkých uličkách. Jako ostatní modely, jezdí na indukčním nebo kolejnicovém navádění. Disponují rovněž systémem ochrany osob (PPS) pro minimalizaci nehod, dále pokročilým systémem zdvihu (Advance Lifting System - ALS), což znamená až o 35% nižší potřebu energie. Energie uspořená při spouštění kabiny VNA vozíku s nákladem je uložená v nádobách na stlačený dusík a následně využitá při zdvihu kabiny a nákladu. Je možné tak i s využitím levnějšího 48 V konceptu pro VNA vozíky použít jednu baterii na 2směnný provo.
VNA vozíky se zdvihem obsluhy nebo s obsluhou dole a s teleskopickými vidlicemi
VNA vozík disponuje nosností až 1,25 tuny a zdvihem až 13,3 m. jsou k dispozici verze se zdvihem obsluhy nebo s obsluhou dole. Navádění je opět zajištěno indukcí nebo kolejnicí. Ve výbavě VNA je také pokročilý systém zdvihu (ALS - znamená až o 35% nižší potřebu energie), systémem ochrany osob v úzké uličce (PPS).
Obsluha tráví v těchto vozících každý den spoustu času. Integrovaný systém předprovozní kontroly a kontrola přístupu Smart Access umožňují snadné a bezpečné zahájení práce. Ergonomie VNA vozíku a pohodlné vybavení kabiny - sedačka, bezpečnostní prvky a intuitivní ovládací prvky s barevnou dotykovou obrazovkou zpříjemňují obsluze VNA vozíků každodenní namáhavou práci. Pro zvýšení produktivity a zajištění bezpečného provozu se shromažďují informace o stavu a událostech.
Navigace VNA - díky naprogramování paletových pozic do vozíku mohou VNA vozíky Toyota vypočítat optimální trasu z bodu A do bodu B a vybrat nejefektivnější cestu. VNA současně přizpůsobí rychlost jízdy výšce zdvihu: při nižší výšce zdvihu pojede vozík rychleji, při větší výšce pomaleji. Výsledkem je štíhlejší provoz, kratší časy pracovního cyklu a výrazně vyšší produktivita.
VNA vozíky Toyota upravují rychlost jízdy za pomocí identifikátorů uličky na obou koncích uličky, což jsou místa, kde je potřeba, aby VNA bezpečně zpomalilo, uprostřed uličky pak použije maximální bezpečnou rychlost. To je možné díky identifikačním značkám AEB (brzdění na konci uličky) a AES (zastavení na konci uličky).
Pro VNA vozíky Toyota řady BT Vector je bezpečnost na prvním místě a přizpůsobí se překážkám v uličkách, jako jsou střešní trámy, ventilační šachty atd. To je možné díky funkci identifikace zón: Senzory na VNA vozíku komunikují s RFID návěstími umístěnými v uličce.
Unikátní parametry a kloubový systém: Díky patentované konstrukci VNA vozíky od Toyoty dosahují minimální transferové uličky pro přejezd kloubového vozíku z uličky do uličky je 3,8 m (vč. 1 m bezpečnostní mezery) místo tradičních 4,7 m u konkurenčních VNA. To znamená téměř o 1 metr užší transferovou uličku pro VNA, kterou lze využít typicky pro 4 paletové pozice navíc při dvoupaletovém regálovém uspořádání na obou koncích regálové řady, tj. uživatel skladu využije paletová místa pro další uložení zásob a zhodnocuje tak svoji investici do skladu. Při zdvihu VNA vozíku nad 14 metrů to znamená 60 paletových míst navíc v každé uličce.